Ahol arany van

Radu Gavriluţ

Ahol arany van (pdf)

1Mózes 2,8-17 “és ültetett az Úr Isten egy kertet Édenben, napkelet felől, és abba helyezte az embert, akit formált. És nevelt az Úr Isten a földből mindenféle fát, tekintetre kedvest és eledelre jót, az élet fáját is, a kertnek közepette, és a jó és gonosz tudásának fáját. Folyóvíz jő vala pedig ki Édenből a kert megöntözésére, és onnét elágazik és négy főágra szakad vala. Az elsőnek neve Pison, ez az, amely megkerüli Havilah egész földét, ahol az arany terem. És annak a földnek aranya igen jó, ott van a Bdellion és az Onix-kő. A második folyóvíz neve pedig Gihon, ez az, amely megkerüli az egész Khús földét. És a harmadik folyóvíz neve Hiddekel, ez az, amely Assiria hosszában folyik. A negyedik folyóvíz pedig az Eufrátes. És vette az Úr Isten az embert, és helyezte őt az Éden kertjébe, hogy művelje és őrizze azt. És parancsolt az Úr Isten az embernek, mondván: a kert minden fájáról bátran egyél. De a jó és gonosz tudásának fájáról ne egyél, mert amely napon eszel arról, bizony meghalsz.

Nagyon megérintettek ezek a szavak: folyóvíz jött ki Édenből a kert megöntözésére, és onnét elágazott és négy főágra szakadt. Az elsőnek neve Pison, ez az, amely megkerüli Havilah egész földét, ahol az arany terem. És annak a földnek aranya igen jó, ott van a Bdellion és az Onix-kő.

Jelenések 21,10-12 “és elvitt engem szellemben egy nagy és magas hegyre és megmutatta nékem azt a nagy várost, a szent Jeruzsálemet, amely Istentől szállott alá a mennyből. Benne volt az Isten dicsősége, és annak világossága hasonló volt a legdrágább kőhöz, úgymint kristálytiszta jáspis kőhöz. És nagy és magas kőfala volt, tizenkét kapuja, és a kapukon tizenkét angyal, és felírott nevek, amelyek az Izráel fiai tizenkét törzsének nevei. És a város kőfalának tizenkét alapja volt, és azokon a Bárány tizenkét apostolának nevei.”

18-23. versek: “és kőfalának rakása jáspisból volt, a város pedig tiszta arany, tiszta üveghez hasonló. És a város kőfalának alapjai ékesítve voltak mindenféle drágakövekkel. Az első alap jáspis, a második zafír, a harmadik kálczedon, a negyedik smaragd. Az ötödik sárdonix, a hatodik sárdius, a hetedik krizolitus, a nyolcadik berillus, a kilencedik topáz, a tizedik krisopráz, a tizenegyedik jácint, a tizenkettedik amethist. A tizenkét kapu pedig tizenkét gyöngy, minden egyes kapu egy-egy gyöngyből volt, és a város utcája tiszta arany, olyan mint az átlátszó üveg. És templomot nem láttam abban, mert az Úr, a mindenható Isten annak temploma, és a Bárány. És a városnak nincs szüksége a napra, sem a holdra, hogy világítsanak benne, mert az Isten dicsősége megvilágosította azt, és annak szövétneke a Bárány.

Jelenések 3,17-18 “mivel ezt mondod: gazdag vagyok, és meggazdagodtam és semmire nincs szükségem, és nem tudod, hogy te vagy a nyomorult és a nyavalyás és szegény és vak és mezítelen. Azt tanácsolom néked, hogy végy tőlem tűzben megpróbált aranyat, hogy gazdaggá légy, és fehér ruhákat, hogy öltözeted legyen, és ne láttassék ki a te mezítelenségednek rútsága, és szemgyógyító írral kend meg a te szemeidet, hogy láss.”

Olvastam arról, hogy hogyan keletkezik a gyöngy. Minden egy homokszemmel kezdődik. A homokszem odakerül valahogy az élőlény testébe (nemcsak a kagylók termelnek gyöngyöt, hanem egyes csigák is). Ezeknek a puhatestűeknek nincs lehetőségük arra, mint az embereknek, hogy ha valami a szemünkbe megy, odamegyünk valakihez, hogy kivegye a porszemet a szemünkből. Ennek az élőlénynek nincs lehetősége erre, hanem elkezd védekezni a fájdalom ellen, amit a testébe hatolt homokszem okoz. Próbál védekezni, és az évek során mindig egy-egy újabb réteggel borítja be a sebzett testét, így keresi, hogy valahogy védekezzen a kellemetlenség ellen, amelyet az a homokszem okozott neki. Ez nem hamar valósul meg, hanem időben hosszan elhúzódik. És ennek a szép gyöngynek a közepén, amely így kialakult, mindig egy jelentéktelen homokszem van, valami, ami kellemetlenséget, sérülést okozott. Ez a gyöngy nem olyan dolog, amit gyorsan meg lehet szerezni, hanem időigényes folyamat eredménye.

1Mózes 2, 10-12 “Édenből pedig folyó jött ki a kert megöntözésére, amely onnan szétágazott, és négy ágra szakadt. Egyiknek Písón a neve. Ez megkerüli Havílá egész földjét, ahol arany van. Ennek a földnek az aranya jó…” 

Elég nehéz megtudni, mit jelent pontosan Havilah. Több jelentése van. Az egyik jelentése az, hogy homok. Aki volt Verespatakon és meglátogatta azt a múzeumot, amely bemutatja, hogyan találtak aranyat, megtudhatta, hogy az egyik módszer az volt, hogy a folyóparti homokból nyertek aranyat. Egy testvérnek volt is otthon egy ilyen kezdetleges gépezete. Valószínű, hogy még a dákok is használtak hasonló gépezetet, amivel abból az apró homokból kinyerték az arany szemcséket. Az így kinyert aranyat aztán meg kellett tisztítani minden szennyeződéstől, hogy jó minőségű legyen.

Tudjátok, honnan ered az arany, amelyről a Jelenésekben olvastam, amiből a szent város van építve, amely a mennyből száll alá? Nem elég, hogy legyen aranyad. Az aranyat meg kell tisztítani a szennyeződésektől. És mindez a tisztítás a mi életünk rövid ideje alatt történik. Itt élünk egy rövid ideig, 70-80 évig, vagy talán még kevesebb ideig, és az életünk során, az arany, amely az isteni természetről, az isteni életről, Jézus Krisztus jelleméről szól, meg kell hogy legyen tisztítva. Végül ez az arany alkotja a várost. Isten módszere más, mint ahogy mi gondoljuk. Ha Isten akart volna egy tökéletes várost építeni, tudott volna. Bármikor azt tehet, amit akar. De Ő azt a várost abból építi fel, amit Ő ma az életünkben munkál. Tudjátok, mit mondott Dávid? “Amire arany kellett, aranyat adtam (1Krónika 29,2-4). Aranyat.

A körülményekben, ahova az Úr helyezett, a nehéz helyzetekben, amelyekbe Ő tesz, arany található. “Az elsőnek neve Pison, ez az, amely megkerüli Havilah egész földét, ahol az arany terem.” Mindezek a dolgok a mi életünkre vonatkoznak. Ha megnézzük Havilah földjét, az egy pusztaság volt. Ki hitte volna, hogy a pusztában arany van? Ki hinné, hogy a bonyolult és nehéz helyzetekben, amelyeken átmegyünk ebben az életben, arany van? Mi azt gondolnánk, hogy ezek olyan helyzetek, amelyekből meg kell szabadulnunk; olyan problémák, amelyektől meg kell szabadulni. De ezekben a helyzetekben ott az arany. Nincsenek nehéz helyzetek, csak olyan helyzetek, amelyeket az Úr hagyott az életünkben, azzal a céllal, hogy megtanuljuk megfizetni az árat, és aranyat találjunk ott, azokban a helyzetekben, amelyeken átmegyünk.

A Laodiceai gyülekezet problémája az volt, hogy ők nem tudták, “hogy te vagy a nyomorult, és a nyavalyás és szegény és vak és mezítelen. Azt tanácsolom néked, hogy végy tőlem tűzben megpróbált aranyat, hogy gazdaggá légy, és fehér ruhákat, hogy öltözeted legyen, és ne láttassék ki a te mezítelenségednek rútsága, és szemgyógyító írral kend meg a te szemeidet, hogy láss.”

Beszéltem egy testvérrel, és azt mondtam neki: testvér, ugyanezt magamnak is mondom, hogy az életünkben sok problémával szembesülünk, és hajlamosak vagyunk másokra nézni és elbátortalanodni. De az Úr nem ezt akarja. Ő azt akarja, hogy tudjunk Őrá tekinteni, és a helyzetekben, amelyek lehet, hogy egyesek számára csődhöz, katasztrófához vezetnek, mi ott tiszta aranyat találjunk. Semmi, egyetlen körülmény sem akadályozhat meg bennünket, hogy normális hitéletet éljünk, még azok sem, amik most körülöttünk vannak. Mi arra vagyunk elhívva, hogy felemeljük a tekintetünket és az Úrra nézzünk, és Nála megoldást találjunk minden problémára.

2020. jún. 28.

Hozzászólások

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.